poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Ścieżki i szlaki w Anglii

Dzisiaj słów kilka o wędrowaniu po zakątkach Anglii.

Jak już kiedyś wspomniałam każdy okręg ,hrabstwo jest wręcz poszatkowany ścieżkami spacerowymi . W samym Bedford jest 980 km takich szlaków ! (dla pieszych,do jazdy konnej, szlaków wodnych). Do tego dochodzą jeszcze drogi rowerowe .

Dla wszystkich ,którzy chcą sobie podejrzeć gdzie i jakie są to szlaki wklejam link do mapy urzędowej miasta Bedford MAPA ONLINE.

Szlaki prowadzą często przez czyjeś pola, zagrody a nawet prywatne ogrody. Normą jest przechodzenie przez pastwisko ,na którym pasą się owce,konie,krowy ,a nawet byki. Od razu uprzedzam ,że większość zwierząt jest bardzo bardzo towarzyska :). Konie zazwyczaj od razu podbiegają i chcą być głaskane,młode byki również są bardzo zainteresowane wędrowcami i nie ukrywam,że parę razy serce zabiło mi zdecydowanie mocniej ze strachu :D.

Tutaj kuce spotkane na jednym ze szlaków - postanowiły stanąć dokładnie przy bramce ,którą mieliśmy przejść dalej





Jak są oznakowane szlaki ? Proszę - oto kilka przykładów

Szlak,po którym możemy poruszać się również konno

Public footpath - czyli szlak pieszy ,jak również szlak długodystansowy Greensand


Przejście przez płot (stile) zazwyczaj ogrodzenie pastwiska


Oznaczenia szlaków w jednym z parków 


Bramka (kissing gate) między ogrodzonymi terenami

Często na ścieżkach spotyka się specjalne tablice informacyjne ,np o wydzielonym na tym obszarze rezerwacie,ciekawym punkcie widokowym itd



Planowanie wycieczek to nie taka łatwa sprawa. Szlaki najczęściej nie mają oznaczeń dokąd prowadzą . Parę razy niestety udało nam się zgubić ze względu na brak słupka z oznaczeniem szlaku albo zwyczajne przeoczenie (taki słupek czasem jest np zasłonięty bluszczem) . Ja korzystałam do niedawna z portali ze szlakami typu chociażby letsgo.org.uk . Fajne wycieczki ,ale często trzeba było czytać opis drogi no i stale wpatrywać się w gps żeby nie zgubić drogi . Zakupiłam zatem parę map i teraz jest o wiele łatwiej . Ja korzystam z OS Explorer Map. Zakupiłam je na Ebayu (używki) . Są dość szczegółowe ,skala 1:25000 , są oznakowane wszystkie ścieżki turystyczne. Polecam !

Pozdrawiam drodzy czytelnicy ,do zobaczenia na szlaku !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz